Tekno

Aplikasi Untuk Membuat Foto Bokeh

Kemas kini baru pada applique Focos pengguna menukar perubahan gambar menjadi kabur atau latar belakang bokeh.

Gambar gaya “mod potret” ini ada di kedalaman bidang yang dapat digunakan pada Focos, tanpa mengira dan kamera yang digunakan.

Table of Contents

Applique

Bagi mereka yang tidak biasa dengan applique, Focos telah lama menjadi salah satu applique penyuntingan foto yang paling bercita-lain tinggi di iOS, yang digunakan pengguna menggunakan lengkap ke atas peta menarik yang dibuat dalam mod kamera ganda iPhone.

Pengguna boleh memilih bukaan, mensimulasikan gaya bokeh yang berbeza untuk lensa yang berbeza, memilih titik fokus yang berbeza, dan banyak lagi.

Di Focos, pengguna dapat melihat peta kedalaman dari sudut yang berbeza dan benar-benar menambah ruang maya ke ruang 3D untuk pencahayaan terkawal.

Di sini pengguna dapat menapapkan kedalaman medan yang sesuai.

Pengguna boleh menggunakan AR untuk memindahkan perspektif pada peta kedalaman dalam masa nyata.

Semuanya menggunakan akses ke maklumat terperinci yang telah diberikan oleh Apple kepada pembangun sejak iOS 11.

Ya, ini jelas bahawa Fokus hanya berfungsi dengan foto yang diambil pada iPhone dua kamera, iPhone 7 Plus, 8 Plus, X Plus, X atau XS.

Namun, sekarang, Focos 2.0 baru saja melepaskan dan berfungsi dengan kamera lensa tunggal.

Focos 2.0 menggunakan pembelajaran mesin (AI) untuk mengira kedalaman gambar.

Pembangun Patrick Wang laksanakan Verge bahawa enjin AI-nya berdasarkan kerangka CoreML Apple dan dibuat untuk berjuta-juta gambar.

Focos 2.0 boleh dijalankan pada mana-mana peranti iOS dengan pemproses 64-bit, aplikasi A7 (iPhone 5S) dan yang lebih baru.

Penggunaan percuma, Fokus pilihan pilihan langganan yang terbuka kesan lensa tambahan dan mengeksport gambar beresolusi penuh.

Sebagai tambahan, Wang mengatakan bahawa dia sedang mengerjakan versi Fokus untuk video tersebut, yang akan dikeluarkan pada akhir tahun ini.

Baca juga: